Dagens motståndare: IK Sirius Fotboll

IK Sirius Fotboll kommer från en överraskande seger borta mot IFK Norrköping. Men idag är det Östersunds FK som kommer på besök till den anrika Studenternas. Och där har vi som ÖFK-supportrar många glada minnen, kommer ni ihåg alla?

Om vi börjar i närminnets tid, så åkte vi ner till Uppsala i september ifjol och spelade en riktigt jämn match. Det stod 0-0 fram tills matchens sista minuter då Sam Mensiro hann först på Hosam Aieshs fina inspel och bärgade hem 3 poäng till Östersundslaget.

År 2017 var det inte en lika jämn historia. Då rivstartade vi genom Ken Sema som målade i den 4:e minuten. Efter det stoppade aldrig det Jämtländska maskineriet som vid slutsignal hade en komfortabel 0-5 vinst. Målskyttarna var som tidigare nämnd Ken Sema med hjälp av Saman Ghoddos 2 mål och Johan Bertilssons 2 mål. Noterbart i den matchen var att ÖFK hade ett fantastiskt stöd med över 600 tillresta fans.

Ett annat kärt minne vi har från Studenternas (eller Studenternas IP som arenan hette vid den tiden) var 2012 i den sista omgången av division 1 norra. Den här matchen var första gången ÖFK hade en stor supporterskara med sig på en bortamatch. Matchen gällde uppflyttning till Superettan och ÖFK behövde vinna denna match, en poäng hade inte tagit oss till Superettan. I en otroligt jämn match kunde till slut Thomas Boakye i den andra halvleken skjuta upp oss i Superettan. Och glädjen och jublet från de tillresta visste inga gränser. Och tack vare det här var ÖFK äntligen en del av Svensk Elitfotboll.

Idag hoppas vi på nya glädjescener på Studenternas klockan 15:00.