Dagens motståndare – Malmö FF

ÖFK möter i eftermiddag Malmö FF, serietvåa i Allsvenskan just nu och ett lag som är en av de riktigt stora föreningarna inom svensk fotboll. MFF kommer till Jämtkraft Arena i en period där mycket handlar om att återhämta sig mellan matcherna.

Anledningen till att Malmö FF nu måste lära sig att återhämta sig har att göra att laget är inne i kvalspel till Europa League. Förra säsongen vann ju AIK SM-guldet och därför får nu Malmö rikta in sig på att kvala sig till Europa League istället för Champions League.

I den första kvalomgången gjorde Malmö processen kort med Ballymena, 7-0 hemma och 4-0 borta mot det nordirländska laget.

I den andra kvalomgången – som pågår just nu – mötte Malmö slovenska Domzale borta i första matchen och fick 2-2, ett riktigt bra resultat och på torsdag väntar retur hemma i Malmö. Bortamål väger ju tungt i cuperna men Malmö fick kämpa för poängen, de ställde upp med absolut bästa laget och det var många av Malmös spelare som fick spela mycket för att klara poängen borta.

I Malmö FF återfinns, som ni väl vet, före detta ÖFK-spelaren Fouad Bachirou. Han fortsätter att prestera bra match efter match. Rykten har placerat honom i en mängd utländska klubbar men Fouad har hittills valt att stanna kvar i Malmö.

Med avspark klockan 15.00 får ni garanterat se en riktigt underhållande match i värmen, förra säsongen spelade ÖFK 1-1 borta mot Malmö och förlorade hemma med 2-3. I våras möttes lagen i Malmö och då vann MFF med 2-0.

Köp biljetter till matchen här!