Dagens träningsmatch mot AIK

Klockan 15:00 under söndagseftermiddagen ställs ÖFK mot AIK Fotboll i en träningsmatch i Norrtälje för att ladda upp inför återstarten av Allsvenskan.

I måndags åkte Östersunds FK spelar- och ledarstab iväg på ett kortare träningsläger för att byta miljö, få utmärkta förutsättningar och stärka den redan tighta gruppen inför kommande 22 matcher i Allsvenskan. Schemat har varit fullt upp med träningstider och gympass under vistelsen i Norrtälje, men också lagaktiviteter i form utav team-building.

Senaste matchen för ÖFK slutade med en vinst över IK Sirius i Allsvenskans åttonde omgång med 3-0 hemma på Jämtkraft Arena. AIK har hunnit ställas mot samma lag under förra veckan i en träningsmatch. Där blev slutresultatet 3-3 efter mål av Nabil Bahoui, Nicolás Stefanelli och Yasin Ayari hos AIK.

Dagens match blir den första på väldigt länge där en större publiksiffra tillåts. 500 åskådare kommer kunna se matchen på Norrtälje Sportcentrum, och för er som inte kan tar er till Norrtälje så sänds matchen via SportLib där ett abonnemang går att teckna för 99 kr utan någon bindningstid.

Förutsättningarna inför matchen:
Arena: Norrtälje Sportcentrum, Publik: 500 personer, Domare: Patrik Eriksson, Väder: 22 plusgrader och eventuellt regn väntas, Underlag: Naturgräs