Dags att anmäla sig till Team 12-17

TEAM 12-17 2019

Ett samarbete mellan Östersunds FK, Jämtkraft och Region Jämtland Härjedalen – Mobilisering mot droger.

ÖFK Team 12-17 är en klubb där Du som är mellan 12 och 17 år erhåller fritt inträde, ståplats, på samtliga ÖFKs hemmamatcher i Allsvenskan 2019 förutsatt att Du förbinder dig att avstå alkohol och droger under hela året fram till 31 december. Du skriver på ett avtal där du bekräftar detta. Avtalet gäller tills vidare och Du kommer att få bekräfta det en gång per år tills det år Du fyller 18 år för att få möjligheten att få se samtliga hemmamatcher i Allsvenskan med ÖFK.

Du måste alltså vara alkohol- och drogfri kontinuerligt 24 timmar om dygnet över hela året för att få tillgång till detta erbjudande.

– I år kommer 350 ungdomar att få detta erbjudande. Vi har fått möjlighet att öka med 100 extra platser i år tack vare Jämtkraft, säger Lasse Landin kanslichef i ÖFK. – Detta erbjudande kommer säkert att bli fulltecknat snabbt så det gäller att anmäla sig så fort som möjligt.

Du anmäler dig genom att fylla i ett formulär via den här länken:

– Ungdomar födda 2007 är de yngsta som välkomnas till denna säsong. ÖFK Team 12-17 är alltså för ungdomar mellan 12 och 17 år d.v.s. födda 2002 – 2007. Fjolårets medlemmar samt de ungdomar som har blivit för gamla för Younglings (vår barngrupp 7-12 år) hade förtur på medlemskap fram t.o.m. söndag 3 mars. Medlemmar som fyller 18 år i år får inte vara med.

Ungdomar som inte varit med tidigare kan ansöka mellan måndag den 4 mars och söndag 10 mars.

När anmälan blivit godkänd och registrerad är det dags för kontraktsskrivning tillsammans med en förälder. Kontraktskrivningen sker tisdag 19 mars. Plats och tid meddelas senare.

Det går inte att skicka via ombud eller liknande. Vi är noga med att projektet är seriöst och föräldrarna har ett ansvar i att kolla att ungdomarna håller sin del av avtalet, d v s att vara helt drog- och alkoholfri från det att avtalet tecknas, 24 timmar om dygnet och sju dagar i veckan året ut.

– Du som blir antagen som medlem skall visa respekt för det Du erhåller helt kostnadsfritt genom ÖFK Team 12-17. Det är fullständigt självklart att Du sköter Dig på ett bra sätt – i arenan, på stan, i skolan m m och är en god kamrat i alla lägen.

– Ambassadörer för ÖFK Team 12-17 är två spelare i ÖFK. Det är i första hand dessa som skriver under ”kontraktet” tillsammans med Dig och en av Dina föräldrar (målsman).

ÖFK förbehåller sig rätten att ändra/utveckla utformningen av konceptet fortlöpande. Säsongskortet berättigar till en plats på Norra stå under ÖFKs samtliga hemmamatcher i Allsvenskan 2019.

PS! Om Du känner till någon som fått ett kort men inte uppfyller avtalet, mejla oss på abuse@ostersundsfk.se

Välkommen till ÖFK Team 12-17
Hälsar Östersunds FK

Du anmäler dig genom att fylla i ett formulär via den här länken: