Dags för sista matchen för säsongen – Malmö FF står för motståndet

Det är dags för 30:e omgången i Allsvenskan och avslutningen på en märklig säsong. Idag 14.30 möts Svenska Mästarna 2020 Malmö FF och ÖFK i Malmö.

Det har varit några tunga dagar för ÖFK efter den tragiska trafikolyckan, där ÖFK:s styrelseledamot Robert Sundqvist omkom och föreningens nya akademichef, Stefan Lundin, skadade sig allvarligt. Trots det ska laget idag spela den sista omgången av Allsvenskan mot SM-guldmedaljören Malmö FF.

ÖFK åkte tåg ner till Malmö igår och förutom att Simon Kroon och Rewan Amin inte kan vara med på grund av skador hoppas lagledningen att resterande spelare kan vara tillgängliga för spel.

Matcherna mot MFF brukar bli spännande historier där vi förstås kommer ihåg ÖFK:s utspelning av Malmö FF 2016 där vi vann med 3-0 på bortaplan där Saman Ghoddos gjorde två mål och Fuad Bachirou gjorde ett mål.

Matchen sänds på Dplay med start 14.15 och ÖFK kommer att spela med svarta sorgband på armarna och dessutom kommer det att hållas en tyst minut för att hedra Robert Sundqvist.