David Webb lämnar ÖFK – går till Huddersfield Town

David Webb rekryteras till Huddersfield Town i Engelska Championship

ÖFK:s tekniska direktör, David Webb, kommer under augusti månad ansluta till Huddersfield Town AFC för att där börja jobba som Head of football operations. Det innebär att David, som anslöt till ÖFK november 2018, avslutar jobbet i ÖFK och därmed blir den femte tränare/ledare som inom loppet av ett år lämnar ÖFK för toppjobb i den engelska fotbollen.

-Vi tackar David för hans tid i ÖFK och önskar honom all lycka till i Huddersfield. Det är stark kreditering till ÖFK, som klubb och som organisation, att stora klubbar i Europa vänder blickarna hitåt när de skall rekrytera nyckelpersonal. Det är en fantastisk möjlighet för David och vi gläds med honom, säger Martin Johansson för ÖFK.

-Vi tittar på en långsiktig lösning för vår scoutverksamhet som skall fortsätta utveckla och förädla vår, redan erkänt, duktiga rekryteringsprocess, säger Martin Johansson för ÖFK.

ÖFK och Huddersfield har kommit överens om en kompensationssumma för David Webb, som inte kommer publiceras.

David Webb kommenterar sin flytt:

– Firstly I would like to thank Östersunds FK for giving me the opportunity to work as your Technical Director at a very special football club. My time with you has been hugely enjoyable and an invaluable learning experience in which I will take with me moving forward – along with many happy memories.

-I have been privileged to work along side some incredible members of staff in a unique environment that not only develops players but also develops and humanises people. I am delighted and honoured to have contributed to Östersunds FK ongoing success, i feel I have developed some fantastic relationships with people in which I am keen to continue moving forward. I would like to sincerely wish you all the best and hope the club achieves the success it deserves for the future.