Debuten mot MFF för Sebastian Karlsson Grach

Han skrev på för ÖFK förra året och kom då från FC Djursholm, 19-årige Sebastian Karlsson Grach debuterade i ÖFK´s färger i allsvenskan mot Malmö FF senast.

Dina tankar kring debuten Sebastian?
-Det kändes bra under matchen och i efterhand. Vi tog med oss en viktig poäng mot ett riktigt starkt lag på bortaplan. Vi visste redan innan att det inte skulle bli enkelt men vi skulle göra vårt bästa och då är allt möjligt, säger han.

Debut är ju alltid debut, hur nervöst var det?
-Självklart så var det lite nervöst men samtidigt spännande att göra min debut mot ett sådant bra motstånd i en sån tight match.

Vad tänker du kring matchen?
-I efterhand så är vi nöjda med resultatet även om vi hade kunnat fått med oss tre poäng, men fick ett mål bortdömt och en gubbe utvisad men nu ställer vi om för nästa match för att ta tre poäng hemma mot Varberg.

Kommande hemmamatch mot Varberg spelas söndag den 2 maj.
Avspark 15.00.
Matchen sänds i Discovery+ som erbjuder en deal för Discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.