Dennis Widgren lämnar ÖFK

Nu står det klart att Dennis Widgren lämnar ÖFK efter åtta säsonger i klubbens A-lag.

Dennis kom till ÖFK redan som 14-åring, 2008 och startade karriären i IFK Östersund.

Dennis Widgrens kontrakt går ut nu och han väljer alltså att lämna ÖFK. Han har varit ÖFK trogen ända sedan klubben spelade i division 2 och har fått uppleva avancemanget upp till Allsvenskan och dessutom spel i Europa League.

-Dennis har haft en otroligt utveckling hos oss. Vi vill passa på att tacka honom för de här härliga åren och önskar honom lycka till i framtiden, säger Martin Johansson, tf vd för Östersunds FK.

Dennis hann med att spela 120 seriematcher för ÖFK under de här åren och har dessutom gjort tre landslagsmatcher i U19-landslaget.

Dennis har fortfarande inte gjort klart med någon ny klubb.