Dino Islamovic lämnar ÖFK – klar för norska Rosenborg

ÖFK:s spelare Dino Islamovic lämnar klubben och går till norska topplaget Rosenborg BK i Trondheim.

-Vi tackar Dino för en fantastisk tid hos oss i ÖFK och önskar honom lycka till i framtiden i sitt nya lag, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK om övergången.

Den snart 26-årige anfallaren Dino Islamovic kom till ÖFK 1 januari 2018 och har hunnit med att spela 50 matcher i Allsvenskan för ÖFK och gjorde på dessa matcher 16 mål. Senaste säsongen gjorde Dino sju mål på 28 matcher.

-Vi är glada att Dino nu har hittat en toppklubb i Norden som ofta spelar i Europa och som tillhör de största klubbarna i Norge. Dino har gjort ett fantastiskt arbete i ÖFK och hjälpte oss under den gångna säsongen på ett riktigt bra sätt, säger Ian Burchnall till ÖFK:s hemsida.

Dino Islamovic har idag besökt Trondheim och sin nya klubb. ÖFK kommer att träningsspela mot Dino Islamovic nya klubb en vecka före den allsvenska starten i vår.

ÖFK tackar Dino för två härliga år tillsammans och önskar honom stort lycka till i sin nya klubb.

Här kan ni läsa mer om Rosenborgs BK.