Dino uttagen till landslagets januariturné i Qatar

ÖFK:s Dino Islamovic är uttagen till landslagets årliga januariturné. I år går resan till Qatar 3-13 januari och Sverige ska där möta Moldavien och Kosovo.

Just nu har ÖFK:s spelare och ledare semester och ska återvända till träningen i Östersund i början av januari. Men Dino Islamovic kommer inte att dyka upp i Östersund 6 januari samtidigt som de andra spelarna i ÖFK. Dino är nämligen uttagen till landslagets januariturnén och åker till Qatar redan den 3:e januari.

-Jag är väldigt stolt över att få chansen att representera landslaget. Jag vill tacka alla ledare och lagkamrater i ÖFK som har en stor del i att jag blev uttagen, säger Dino till ÖFK:s hemsida.

Förbundskaptenen Janne Anderssons landslag spelar två matcher i VM-landet Qatar, mot Moldavien 9 januari och Kosovo 12 januari. 2019 var det Tesfaldet Tekie och Hosam Aiesh som representerade ÖFK på januariturnén.

Året innan var det Ken Sema och Sotiros Papagiannopoulos som representerade ÖFK i landslaget! 2017 var både Ken Sema och Saman Ghoddos med på januariturnén!

Dino Islamovic är en av 25 spelare i Jannes trupp till matcherna i Qatar. Stort grattis säger vi till Dino!