Drygt 4000 biljetter sålda mot IFK Göteborg

Under fredagsmorgonen var 4040 biljetter sålda till söndagens hemmamatch mot IFK Göteborg.

Det ser ut att han bli svårt att slå publiksiffran i hemmapremiären mot Djurgården som stannade på 7317.

Biljettansvarige Ola Laxvik hoppas på att försäljningen sätter igång under helgen.

– Ja, jag hoppas verkligen att laget får ett rejält stöd nu då det verkligen behöver det, säger Laxvik.

Många hade hoppats på att det skulle bli en fullsatt arena mot Djurgården, men då matchen drog igång fanns det nästan 1000 osålda biljetter.

– Då kan vi ändå skylla på att påsken var en stor konkurrent till oss. Många är uppe i fjällen den helgen. Nu kom 2000 djurgårdssupportrar hit och det räddade publiksiffran. Jag tycker att det var bra med över 7000 personer en Annandag påsk, säger Ola Laxvik.

Hur många biljetter som säljs till söndagens match mot IFK Göteborg (avspark 17.30) vågar han inte gissa på.

– Jag kan bara hoppas att försäljningen drar igång på allvar nu under fredag. Laget har haft en tuff start med två raka förluster så det är viktigt för dem att få känna stödet nu at hemmafansen. Med tanke på att det var ungefär 5000 hemmasupportrar här på Annandag Påsk så skulle jag bli förvånad om vi inte närmar oss 6000 personer på söndag, säger Ola Laxvik.

Så köper du biljett till ÖFK-IFK Göteborg,  söndag 15 april 17.30

På internet
På ostersundsfk.ebiljett.nu köper du biljetter till de matcher som är släppta. Välj e-post som leveranssätt och skriv ut biljetterna eller visa upp dem i din mobil.

I ÖFK-shopen
Vår klubbshop hittar du på Prästgatan 50 A. Klicka för aktuella öppettider.

Över telefon
Callcenter för biljettköp och frågor kring ditt köp via AXS: 0771-45 46 00. Telefontid: måndag – fredag 09:00-18:00, Lördag 10:00-15:00.

Biljettlucka matchdag, Jämtkraft Arena
I våra allsvenska hemmamatcher öppnar biljettförsäljningen vid arenan två timmar innan avspark, om inget annat anges. Vi rekommenderar dock förköp – det är både billigare och du slipper köer vid arenan.

Ombud
I förbutiken på ICA Kvantum Lillänge