Eirik Haugan lämnar för norska toppklubben Molde FK

Östersunds FK och den norska toppklubben är överens om en försäljning av Eirik Haugan. Den 24 åriga norrmannen har rest till den norska atlantkusten och skrivit på för Molde FK.

Idag står det klart att Östersunds FK har kommit överens med Molde FK gällande en övergång för Eirik Haugan. Eirik anslöt till ÖFK i början av säsongen 2019 när han anslöt för den norska klubben IL Hödd. Redan som 18-åring gick han från Moldes fotbollsakademi till den franska toppklubben Olympique de Marselle.

Totalt har Eirik Haugan under sin tid i klubben hunnit medverka i 66 Allsvenska matcher, och tar i och med dagens påskrift för den norska klubben ett nytt steg i karriären.

-Det har varit tre fina år i Östersunds FK där det under vissa perioder hade kunnat gå bättre. Sammanfattningsvis har det varit en bra tid där jag fått vänner för livet och fått ett fantastiskt stöd från supportrarna på Jämtkraft Arena. Jag önskar klubben all lycka i framtiden, säger Eirik Haugan.