Elgiganten Östersund ny sammarbetspartner

Elgiganten Östersund ny samarbetspartner till ÖFK Esport

Östersunds Fotbollsklubb och Elgiganten Östersund inleder från och med idag ett samarbete kring ÖFK E-Sport. Elgiganten blir vår samarbetspartner för ÖFK E-Sport under kommande säsong.

-Jätteroligt att få samarbeta med Elgiganten Östersund. Tillsammans ska vi sikta på att vinna eAllsvenskan, säger Magnus Axelsson, säljledare i ÖFK.

eAllsvenskan hade premiär förra säsongen och när eAllsvenskan nu går in på sin andra säsong kommer Elgiganten Östersund att gå in som samarbetspartner till ÖFK:s E-Sportlag. Under hösten kommer tryouts samt events att ske i Östersund på Elgiganten i ÖFK:s regi.

E-Sport växer hela tiden och under den kommande säsongen kommer Discovery att direktsända en mängd matcher i eAllsvenskan i deras TV-kanaler.

-Jätteroligt att få vara med och sponsra ÖFK:s E-Sportlag i eAllsvenskan. Det är otroligt stort intresse för E-Sport och då känns det roligt att vi får vara med på den här resan, säger Linda Jonsson, Storemanager på Elgiganten i Östersund.