Evenemangsinfo inför cupmatchen mot AIK

Idag spelas den första hemmamatchen för säsongen! ÖFK ställs mot Allsvenska klubben AIK i Svenska Cupens gruppspel, och vi väntar oss en stor publiksiffra. Då väldigt mycket folk kommer vara i omlopp på arenan så vill vi att ni ska vara ute i god tid på arenaområdet. Här nedan kommer information inför dagens evenemang.

Entréer
Entréer på arenan öppnar 14:15, det vill säga en timme innan avspark. Entréer kommer vara öppna på Östra Läktaren (Huvudläktaren), samt Västra Läktaren. Endast AIK:s supportrar hänvisas till Västra Läktaren. Detta då vissa avstängningar för säkerhet kommer finnas på denna läktare. Var ute i god tid för att hinna ta er in innan avspark. Då vi väntar en hög publiksiffra så är det viktigt att ni tar er till arenan innan den största publiktillströmningen.

Scanning av biljetter
Ha era biljetter redo vid inpassering. Här kommer biljettvärdar ta emot er och scanna er biljett. Endast matchbiljetter till matchen kommer vara giltiga. Säsongskort fungerar ej för inpassering denna match.

Köpa biljetter
Biljettförsäljningen öppnar 14:00 på arenaområdet i biljettcentret. Här kan du betala med Swish. Biljetter går dessutom att köpa via ostersundsfk.ebiljett.nu. Biljetter för bortalaget går enbart att köpa via länken som är skickad till klubben.

Kiosker och ÖFK-Shopen
Kiosker på markplan kommer vara öppen under matchen. Dessa öppnar klockan 14:15. Dessutom kommer också ÖFK-Shopen hållas öppen från att arenan öppnar. Kitta er på plats i en rödsvart halsduk eller matchtröja. Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och AIK att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren).

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med MobilPark – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Läktare och sektioner
Endast läktarna på långsidorna kommer vara öppna. AIK:s supportrar hänvisas till sektion F och G1 på den västra läktaren. ÖFK:s supportrar hänvisas till de yttre sektionerna på B1. En viss avspärrning kommer råda mellan AIK:s publik och resterande supportrar.

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena