Evenemangsinformation inför dagens match IF mot Elfsborg

Matchsöndag och ännu den nittonde matchen i Allsvenskan! Klockan 15:00 ställs Östersunds FK mot IF Elfsborg på Jämtkraft Arena. Arenan öppnar från och med 13:30 denna match! Nedan kommer viktig information till dig som är besökare på evenemanget. Ett stort antal besökare väntas vara i rörelse på evenemangsområdet, så kom i god tid. Var vänlig ta del av samtlig information innan du beger dig mot arenan.

Zoner
Jämtkraft Arena kommer under denna match bestå av totalt fyra stycken zoner. Östra läktaren, Västra läktaren (Bilbolagets läktare), Norra stå och Södra stå är alla en varsin zon. Publik kommer ej kunna röra sig mellan zonerna när de har scannat in sin biljett på arenaområdet. Därför hänvisas publik som sitter på den Östra läktaren att enbart använda det östra insläppet och publik som sitter på Västra läktaren (Bilbolagets läktare) att enbart använda sig utav det västra insläppet. Publik på Norra stå hänvisas till det vändkorset som är beläget längst norrut på det östra insläppet. Publik på södra hänvisas genom det södra insläppet. Personal kommer finnas till hjälp på plats för frågor. Skulle ni komma in på fel zon, var vänlig att kontakta en publikvärd för att bli dirigerad rätt.

Samtliga åskådare behöver en giltig biljett inför matchen. Detta ska ha gjorts antingen genom att hämta ut en fribiljett för säsongskortsinnehavare, eller köpt en biljett via www.ostersundsfk.ebiljett.nu eller i ÖFK-Butiken på Storgatan 26. Säsongskorten gäller inte som inträde på denna match. Samtliga besökare ska sitta på sin tilldelade plats.

Köpa biljetter på plats
Under denna match kommer biljettkuren utanför arenan vara öppen från och med klockan 13:00 där det kommer gå att köpa biljetter inför matchen. Säsongskortsinnehavare kommer också kunna hämta ut sina fribiljetter här om de inte redan har gjort det sedan tidigare. Endast swishbetalning kommer gälla.

Entréer
Publik på Östra läktaren hänvisas till det östra insläppet. Publik på Västra läktaren (Bilbolagets läktare) hänvisas till det västra insläppet. Publik på Norra stå hänvisas till vändkorset som är beläget längst norrut på östra insläppet.

Evenemangsinformation
Jämtkraft Arena öppnar klockan 13:30 för besökare via Östra,Västra eller Södra entrén. Var vänlig att ankomma till arenan i god tid för att minimera risken för köer vid inpassage. Personal kommer finnas behjälplig vid inpassage till arenan. Toaletter kommer vara öppna på arenan. Kiosker kommer vara öppet på Östra läktaren, Västra läktaren (Bilbolagets läktare), Norra Stå och Södra Stå. Handsprit kommer finnas utplacerat runt om hela arenan.

Utpassering
Samtliga besökare ska använda kortast möjliga väg ut från arenan när evenemanget är slut. Följs arrangörens instruktioner vid utpassagen.

Parkering
Sedan den 11 juli har vi en digital betallösning via vår samarbetspartner Aimo park.

Skyltar och personal på plats vid hemmamatcherna hjälper dig rätt. Att vi blir kontantlösa är bra då det betyder minskade kostnader i vår hantering men även en ökad säkerhet. För dig publik, som upplever och vill se elitfotboll innebär det att du behöver betala parkeringsavgiften på 20 kronor via Appen MobilPark.

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med MobilPark – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play

2. Registrera dig och välj zonkod 1111

3. Starta din parkering

Allmänna råd
Svensk elitfotboll har fått förtroendet att under vissa former släppa in publik på våra arenor, något vi är väldigt tacksamma för. Vi ska naturligtvis tillsammans förvalta förtroendet och framför allt vara rädda om varandra i dessa tider. För att minimera smittspridning är det viktigt att alla bidrager till efterlevnad av de direktiv vi har att förhålla oss till – tänk därför på följande:

• Gå inte på matchen om du känner dig det minsta förkyld/sjuk
• I det fall du insjuknar under pågående match måste du omgående lämna. För att underlätta eventuell smittspårning så måste personalen meddelas om vilken sektion och stol du satt på
• Kom i god tid till arenan. Följ arrangörens anvisningar gällande insläpp.
• Håll ett tydligt avstånd till varandra i kön – social distansering till närmsta person • Värna personalens arbetsmiljö – håll social distansering
• Planera eventuella toalett- och kioskbesök på ett sådant sätt att social distansering hålls • Följ och respektera de avspärrningar som finns i arenan
• Noggrann handhygien. Tvätta händerna ofta och noggrant med tvål och vatten
• Hosta eller nys i armvecket