Evenemangsinformation inför dagens match mot Skövde AIK

Ny vecka och äntligen ska årets andra hemmamatch genomföras! Östersunds FK ställs mot förra årets premiärmotståndare, Skövde AIK hemma på Jämtkraft Arena med avspark 19:00. Då mycket folk kommer vara i omlopp på arenan så vill vi att ni ska vara ute i god tid på arenaområdet. Här nedan kommer information inför dagens evenemang.

Entréer
Entréer på arenan öppnar 17:00, det vill säga två timmar innan avspark. Entréer kommer vara öppna på Östra Läktaren (Huvudläktaren) samt Västra Läktaren. ÖFK:s supportrar på Norraste Stå hänvisas till Östra-Nord entréer. Detta då era biljetter enbart fungerar för inpassering här. Var ute i god tid för att hinna ta er in innan avspark.

Scanning av biljetter
Ha era biljetter redo vid inpassering. Här kommer biljettvärdar ta emot er och scanna er biljett. Ni kan antingen ha skrivit ut er matchbiljett, eller så kan denna scannas via telefonen.

Köpa biljetter
Biljettförsäljningen öppnar 17:00 på arenaområdet i biljettcentret (utanför huvudläktaren). Här kan du betala med kort och Swish. Biljetter går dessutom att köpa via ostersundsfk.ebiljett.nu.

Evenemang på arenan
Vi hoppas ni får en fantastisk dag på arenan! OBS: Spelarna anländer 17:10 till Jämtkraft Arena. Kevin Jablinskis ”jonktävling” skjuts till nästa match istället med anledning av sjukdom.

Restaurang Hörnsparken
Hörnsparken är öppen! Du köper din biljett på plats i Restaurangen! Hörnsparken har öppet från att arenan öppnar tills matchens slut. Här bjuder LIME på en riktig fotbollsbuffé!

Kiosker och ÖFK-Shopen
Kiosker på markplan kommer vara öppen under hela matchen. Dessa öppnar klockan 17:00 när arenan öppnar. Dessutom kommer också ÖFK-Shopen hållas öppen. Årets matchtröja påbörjar sin försäljning denna match, och just nu hittar du den enbart i ÖFK-Shopen. Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Skövde AIK att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren).

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med Aimo App – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Läktare och sektioner
Samtliga sittplatsläktare samt Norra Stå kommer vara öppna. Vänligen använd den entré som ligger närmst er sektion.

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena