Evenemangsinformation inför dagens publikmatch mot Trelleborgs FF

Äntligen är det matchdag! Idag lördag ställs ÖFK mot tabellsexan Trelleborgs FF på Jämtkraft Arena. Matchen har avspark 15:00, och vi ser fram emot en publikfest då vi under gårdagen passerat 3000 uthämtade biljetter. Då mycket folk kommer vara i omlopp på arenan så var ute i god tid för att inte missa avsparken.

Entréer
Entr´éer på arenan öppnar 14:00, det vill säga en timme innan avspark. Endast entréer på Östra läktaren är öppna under matchen. Var ute i god tid för att hinna ta er in innan avspark. Då vi väntar en hög publiksiffra så är det viktigt att ni tar er till arenan innan den största publiktillströmningen som brukar vara 20 minuter innan avspark.

Scanning av biljetter
För att det ska gå smidigt vid inpasseringen ber vi er ha förberett era biljetter när ni ska scanna dessa vid vändkorsen. Har ni mobilbiljetter, vänligen positionera streckkoden så tydligt som möjligt på skärmen, samtidigt som ni scannar biljetten med laddningsuttaget inåt mot den digitala läsaren. Biljettpersonal på plats kommer dessutom hjälpa er.

Biljetter
Biljetter går att hämta ut via ostersundsfk.ebiljett.nu, samt på plats på Jämtkraft Arena i biljettkuren utanför huvudläktaren. Även fast matchen har fritt inträde, behöver samtliga åskådare hämta ut sin biljett för att få tillträde på arenan.

ÖFK-Butiken
ÖFK-Butiken på Storgatan i Östersund har öppet mellan 11:00 och 12:30 idag för dem som önskar köpa biljetter på Storgatan i Östersund

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Trelleborgs FF att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren)

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med MobilPark – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play

2. Registrera dig och välj zonkod 1111

3. Starta din parkering

Läktare och sektioner
Hela arenan är öppen förutom Södra läktaren. Trelleborgs bortasupportrar hänvisas till sektion F på den västra läktaren.

Kiosk och ÖFK-Shopen
Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena. Kiosker på markplan kommer vara öppen under matchen. Dessa öppnar klockan 14:00. Dessutom kommer också ÖFK-Shopen hållas öppen från att arenan öppnar. Kitta er på plats i en rödsvart halsduk eller matchtröja.

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena