Evenemangsinformation inför den sista hemmamatchen mot Degerfors IF

På lördag spelas den sista hemmamatchen i Allsvenskan för säsongen. Klockan 15 ställs Östersunds FK mot Degerfors IF på Jämtkraft Arena. Arenan öppnar från och med 13:30 denna match! Nedan kommer viktig information till dig som är besökare på evenemanget.

Biljetter

Samtliga åskådare behöver en giltig biljett inför matchen. Detta ska ha gjorts antingen genom att ha köpt en biljett via www.ostersundsfk.ebiljett.nu eller i ÖFK-Butiken på Storgatan 26, eller använda era säsongskort för inpassage. ¨

Precis som föregående matcher gäller nu också säsongskort för inpasseringen på Jämtkraft Arena. Om ni inte hämtat ut ert kort än, vänligen besök ÖFK-Butiken på Storgatan 26 i Östersund för att hämta ut ert plastkort. Har du ett gammalt säsongskort som gällde för 2020 men inte köpt ett nytt säsongskort för 2021 behöver du köpa ett nytt säsongskort med plats för den aktuella säsongen. Om ditt kort är skadat kan du behöva besöka ÖFK-Butiken för att införskaffa ett nytt plastkort.

Köpa biljetter på plats

Under denna match kommer biljettkuren utanför arenan vara öppen från och med klockan 13:00 där det kommer gå att köpa biljetter inför matchen. Endast swishbetalning kommer gälla.

Bortasupportrar

Bortasupportrar för Degerfors IF har fått en egen länk som de säljer biljetter via. Bortasupportrar är tilldelade den Södra läktaren där inpasseringen sker via den södra entrén.

Väder

Klä er varmt inför matchen då det väntas temperaturer upp emot -10 grader celsius.

Parkering

Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Degerfors IF att parkera era fordon ytan på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren)

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med MobilPark – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play

2. Registrera dig och välj zonkod 1111

3. Starta din parkering

Allmänna råd

Svensk elitfotboll har fått förtroendet att släppa in publik på våra arenor, något vi är väldigt tacksamma för. Vi ska naturligtvis tillsammans förvalta förtroendet och framför allt vara rädda om varandra i dessa tider. För att minimera smittspridning är det viktigt att alla bidrager till efterlevnad av de direktiv vi har att förhålla oss till – tänk därför på följande:

• Gå inte på matchen om du känner dig det minsta förkyld/sjuk

• I det fall du insjuknar under pågående match måste du omgående lämna. För att underlätta eventuell smittspårning så måste personalen meddelas om vilken sektion och stol du satt på

• Kom i god tid till arenan. Följ arrangörens anvisningar gällande insläpp.

• Håll ett tydligt avstånd till varandra i kön – social distansering till närmsta person • Värna personalens arbetsmiljö – håll social distansering

• Planera eventuella toalett- och kioskbesök på ett sådant sätt att social distansering hålls • Följ och respektera de avspärrningar som finns i arenan

• Noggrann handhygien. Tvätta händerna ofta och noggrant med tvål och vatten

• Hosta eller nys i armvecket