Evenemangsinformation inför matchen mot IFK Göteborg

Idag söndag 17:30 ställs Östersunds FK mot IFK Göteborg på Jämtkraft Arena i Allsvenskans tionde omgång. Matchen är den första matchen på snart två år som spelas inför en större publikmängd på arenan. Nedan kommer information till dig som är besökare på evenemanget. Var vänlig ta del av samtlig information innan du beger dig mot arenan.

Jämtkraft Arena kommer denna match bestå av en och samma zon med enbart sittplatspublik. Sittplatspubliken är fördelade på Västra läktaren (Bilbolagets läktare) samt Östra läktaren. Samtliga åskådare behöver inför matchen ha införskaffat sig en biljett. Detta ska ha gjorts antingen genom att hämta ut en fribiljett för säsongskortsinnehavare, eller köpt en biljett via www.ostersundsfk.ebiljett.nu eller i ÖFK-Butiken på Storgatan 26. Säsongskorten gäller inte som inträde på denna match. Samtliga besökare ska sitta på sin tilldelade plats.

Evenemangsinformation
Jämtkraft Arena öppnar klockan 15:30 för besökare via Östra eller Västra entrén. Var vänlig att ankomma till arenan i god tid för att minimera risken för köer vid inpassage. Personal kommer finnas behjälplig vid inpassage till arenan. Toaletter kommer vara öppna på arenan. Kiosker kommer enbart vara öppna på Östra läktaren. Biljettförsäljning kommer inte bedrivas på arenan. Handsprit kommer finnas utplacerat runt om hela arenan.

Utpassering
Samtliga besökare ska använda kortast möjliga väg ut från arenan när evenemanget är slut. Följs arrangörens instruktioner vid utpassagen.

Allmänna råd
Svensk elitfotboll har fått förtroendet att under vissa former släppa in publik på våra arenor, något vi är väldigt tacksamma för. Vi ska naturligtvis tillsammans förvalta förtroendet och framför allt vara rädda om varandra i dessa tider. För att minimera smittspridning är det viktigt att alla bidrager till efterlevnad av de direktiv vi har att förhålla oss till – tänk därför på följande:

• Gå inte på matchen om du känner dig det minsta förkyld/sjuk
• I det fall du insjuknar under pågående match måste du omgående lämna. För att underlätta eventuell smittspårning så måste personalen meddelas om vilken sektion och stol du satt på
• Kom i god tid till arenan. Följ arrangörens anvisningar gällande insläpp.
• Håll ett tydligt avstånd till varandra i kön – social distansering till närmsta person • Värna personalens arbetsmiljö – håll social distansering
• Planera eventuella toalett- och kioskbesök på ett sådant sätt att social distansering hålls • Följ och respektera de avspärrningar som finns i arenan
• Noggrann handhygien. Tvätta händerna ofta och noggrant med tvål och vatten
• Hosta eller nys i armvecket