Felix Hörberg redo för mötet med Hammarby

I morgon söndag spelar ÖFK hemma mot Hammarby på Jämtkraft Arena. ÖFK kommer från seger mot Sirius med 3-2 samtidigt som Hammarby kommer till Östersund med en seger mot Mjällby (4-2) i bagaget.

-Vi är ett riktigt formstarkt lag, säger Felix Hörberg inför matchen.

ÖFK har haft några riktigt bra träningar under veckan, dagens träning på Jämtkraft Arena var enligt uppgift riktigt bra. Högt tempo, underbart fokus och tufft.

-Det har varit riktigt bra tempo på träningarna i veckan, dagens träning var riktigt bra, konstaterar Felix Hörberg.

Felix och hans lagkompisar känner att laget är inne på sluttampen av Allsvenskan 2020 och ÖFK har ett bra flyt just nu.

-Vi har en bra känsla i laget, vi kommer från en vinst mot Sirius och haft en bra period och spelat bra i många matcher nu. Vi är ett formstarkt lag, konstaterar Felix Hörberg.

På de tio senaste matcherna i Allsvenskan har ÖFK sex segrar, tre oavgjorda och en förlust. (mot AIK hemma). Med andra ord är ÖFK ett lag som få slår formmässigt just nu.

Felix Hörberg har så här långt startat 22 matcher av de 24 matcher som ÖFK spelat i Allsvenskan. Han har gjort två mål och tre assist. På de 22 matcherna han har spelat har han hunnit med 19 avslut varav nio på mål.

-Jag tycker att jag har kommit igång jäkligt bra. Så här långt är det en okej säsong för mig men den senaste tiden gått riktigt bra. Det var tufft i början när vi hade flera matcher i veckan. Men nu när vi bara spelar en match i veckan är det lättare att hålla bättre fokus.

Dessutom fick Felix chansen att debutera i U21-landslaget, något som gjorde att han växte ytterligare.

-Landslaget blev en boost för mitt självförtroende. Jag var jäkligt glad för den speltid jag fick. Jag tycker att jag gjorde det bra de minuter jag fick.

Nu väntar alltså Hammarby hemma på Jämtkraft Arena, ett lag som har började säsongen sådär men har ryckt upp sig på slutet.

– Vi har mött dem några gånger, de är tuffa att möta. Många spelare som löper mycket. Men de vet att vi är i bra form.

Vädret just nu, talar det för er eller för Hammarby?

– De är nog mer orolig för vädret än vad vi är. Vi tränar ju i det här vädret varje dag.

SMHI lovar + 4 grader och uppehåll i morgon när matchen spelas. Men med kraftig vind.

Matchen i morgon söndag startar 14.30, Kanal 5 och Dplay sänder matchen med studio på plats i Östersund.