Felix redo för landslaget och för match mot AIK

I torsdags blev han uttagen till U21-landslaget och EM-kvalet. I morgon söndag kommer AIK på besök till Jämtkraft Arena och självförtroende flödar hos Felix Hörberg.

-Vi ser fram emot att möta AIK hemma, säger Felix Hörberg inför matchen.

När Roland Nilsson hoppade av jobbet som förbundskapten för U21-landslaget gick frågan till Claes Eriksson som tillsammans med Peter Wennberg ska försöka ta Sveriges U21-lag till EM-slutspel nästa sommar.

ÖFK har två spelare med i truppen, det är Thomas Isherwood och Felix Hörberg. Felix är debutant i det här sammanhanget och får beröm av förbundskaptenen.

-Felix har visat upp sig regelbundet i Allsvenskan och har gjort det bra i sitt klubblag, säger Claes till Svenska Fotbollförbundets hemsida.

Felix är förstås spänd inför debuten i landslaget.

-Ja, jag blev lite överraskad och det är förstås kul att få spela i landslaget, säger Felix Hörberg.

U21-landslaget ska nu möta Luxemburg i Helsingborg och Armenien, en match som spelas i Polen på grund av Corona-läget.

ÖFK har genomfört några riktigt bra träningar i veckan och är medveten om att det blir en tuff match.

-AIK har kommit tillbaka efter en dålig start och har bra självförtroende nu, men det har vi också. Det kommer att bli en bra match!

Vid mötet på Friends Arena mellan ÖFK och AIK tidigare i höstas hettade det till ordentligt i slutet av matchen då Noah Sonko Sundberg blev utvisad och avstängd. Men Noah får inte spela på söndag eftersom han är avstängd efter fyra gula kort.

Hur är det med din form?

-Det känns bra. Jag kommer att fortsätta att jobba på hårt och spela på samma sätt framöver. Jag tycker att jag utvecklas hela tiden.