Finansieringsinformation: Nils-Åke Hallström köper aktier i ÖFK

Hallströms Verkstäder via Nils-Åke Hallström, väljer att stödja Östersunds FK genom att köpa en större aktiepost. Nils-Åke Hallström är sedan tidigare en av ÖFK:s sponsorer och utökar sitt engagemang när han nu hjälper till att stödja föreningen.

-Jag tycker att det är viktigt att hjälpa till och kan jag bidra till att vi ska få uppleva toppfotboll i Jämtland framöver så vill jag göra det, säger Nils-Åke Hallström, VD för Hallströms Verkstäder.

Hallströms Verkstäder är ett stort bolag som sedan flera år tillbaka stödjer ÖFK genom att sponsra föreningen. Förra vecka gick ÖFK ut och berättade att de behövde tio miljoner kronor på tio dagar för att kortsiktigt överleva ekonomiskt. Arbetet med att få in sponsorer pågår för fullt och idag meddelade Nils-Åke Hallström, VD för Hallströms Verkstäder att de går in och köper en större aktiepost i den nyemission som ÖFK har startat för att rädda ekonomin.

-Jag har pratat med den nya ledningen i ÖFK och det känns bra och därför vill jag nu hjälpa till att föreningen nu får en nystart, säger Nils-Åke Hallström. Jag vill ge det här en chans och hoppas att vi får uppleva en fantastisk period på nytt i ÖFK. Under diskussionerna med nya ledningen har vi ställt ett antal krav som skall uppfyllas, vi har stor tilltro till nya VD Lennart Ivarsson och vad han kommer att tillföra.

– Vi är otroligt glada att Hallströms nu går in och köper aktier i bolaget, säger Maria Wilén, stf. ordförande i ÖFK:s Elitfotboll AB. Det är ett tecken på att vi är på rätt väg. Vi upplever idag ett stort stöd av finansiärer i Jämtland men även andra delar av Sverige och vi kommer att rulla ut fler glädjeämnen inom kort.

-Det är fantastiskt roligt att Hallströms Verkstäder via Nils-Åke Hallström vill verka för att vi kan stabilisera föreningen ÖFK och bygga en förening som ska spela elitfotboll även i framtiden, säger Lennart Ivarsson, VD i ÖFK.