Flera positiva delar efter 1-1 hemma mot Elfsborg

ÖFK spelar 1-1 hemma mot Elfsborg i den fjärde omgången av Allsvenskan i en spännande dramatisk match.

-Vi skapar en riktigt bra chans på slutet och har chans att vinna matchen, förklarar Ian Burchnall.

1-1 matchen mot Elfsborg blev minst lika dramatisk som den förra hemmamatchen som ÖFK vann mot Falkenberg med 3-2. ÖFK hamnar i underläge med 0-1 men kämpar sig sedan tillbaka i matchen och kvitterar på ett självmål.

-Ja, det var så. Jag rör inte bollen, titta på reprisen så ser ni att det tar på försvararen och går in i mål. Jag får fortsätta att vänta på första målet i Allsvenskan i år, säger Curtis och skrattar.

Oavsett om Curtis var målskytt eller inte så kämpade han bra på mittfältet och skapade tillsammans med övriga lagkompisar mängder av målchanser och tränaren Ian Burchnall tar med sig många positiva saker från matchen.

-Vi försöker verkligen pressa i andra halvleken och vinna matchen. Jamie har ett jätteläge i slutet av matchen med sin nick och det är verkligen nära att vi får med oss tre poäng härifrån, konstaterar Ian.

ÖFK kontrollerade matchen i stora delar, tappar lite väl mycket bollar i bland men skapar chanser både i första och andra halvleken. Elfsborg var dock inte ofarliga, de kom runt på kanterna vid ett flertal gånger.

Elfsborgs 1-0 mål menade många på Jämtkraft Arena inte skulle ha varit mål. Precis innan hade ÖFK bollen under kontroll genom Ravel Morrison, men en hand, eller misstänkt hand upp i ansiktet på Ravell gjorde att han tappade bollen och Elfsborg kunde göra 1-0.

-Det skedde mitt framför avbytarbänken där jag stod, det skulle ha varit frispark. Men vi hade också möjlighet att bryta Elfsborgs anfall direkt efteråt och avstyra målet, men det gjorde vi inte.

Därmed vill Ian inte kritisera domaren för den missade frisparken. ÖFK hade chansen att avstyra målet men gjorde det inte.

Ravel Morrisson hade en ny roll, han släpade i en position bakom mittfältet med Tekie, Curtis och byggde därmed upp anfallen och matade bollar upp till Jarell, Dino och Hosam.

-Jag har inte varit nöjd när han spelat i sin andra position. Nu fick vi ut mer av honom i vårt spel tycker jag.

Nu blir det kort påskvila för ÖFK som tränar lätt idag (återhämtning mest), vila på påskdagen och sedan starta uppladdningen inför matchen mot Eskilstuna som spelas på onsdag kväll på bortaplan.