Folkfest på arenan – Evenemangsinfo inför matchen mot Helsingborgs IF

Det har blivit dags för årets Enkronasmatch på Jämtkraft Arena! ÖFK ställs klockan 17:00 mot Helsingborgs IF, och vi väntar en storpublik denna eftermiddag. Laget behöver er hjälp, så ta er till arenan och lyft laget i höstmörkret. Då väldigt mycket folk kommer vistas runt arenaområdet vill vi att ni tar del av dagens evenemangsinformation.

Entréer
Entréer på Södra, Östra- och västra läktaren öppnar 15:00, det vill säga två timmar innan avspark. ÖFK:s supportrar på Norraste Stå hänvisas till Östra-Nord entréer. Detta då era biljetter enbart fungerar för inpassering här. Supportrar från Helsingborgs IF hänvisas till det Södra insläppet och Södra Ståplatsläktaren. Var ute i mycket god tid för att hinna ta er in innan avspark. Den största publiktillströmningen startar från 60 minuter innan avspark. Rekommendationen är därför att vara på plats innan dess.

Läktare och sektioner
Samtliga läktare på Jämtkraft Arena kommer vara öppna. Vänligen använd den entré som ligger närmst er sektion.

Scanning av biljetter
Ha era biljetter redo vid inpassering. Här kommer biljettvärdar ta emot er och scanna er biljett. Ni kan antingen ha skrivit ut er matchbiljett, eller så kan denna scannas via telefonen.

Införskaffa biljetter på plats
Biljettcentret öppnar 15:00 på arenaområdet (utanför huvudläktaren). Vi rekommenderar alltid att du införskaffar din biljett innan ditt besök till Jämtkraft Arena.

Restaurang Hörnsparken
Denna match är det säsongsavslutning i Restaurang Hörnsparken. Patrik Zackrisson kommer vara här och höja stämningen. Hörnsparken har öppet från att arenan öppnar tills matchens slut. Här bjuder LIME på en riktig fotbollsbuffé!

Kiosker och ÖFK-Shopen
Kiosker på markplan kommer vara öppen under hela matchen. Dessa öppnar från klockan 15:00 när arenan öppnar. I ÖFK-Shoppen på arenan finns våran kollektion tillsammans med SQRTN Company. Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Helsingborgs IF att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren).

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med Aimo App – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Stötta klubben i Enkronasmatchen
Idag på matchdagen är det är fritt inträde! Vill ni stötta klubben och skänka ett bidrag kan ni Swisha valfritt belopp till 123 416 76 56 och ange ”Enkronasmatch”. Stort tack för ert bidrag!

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena!