Förlust för ÖFK mot BK Häcken i cupen med 0-2

ÖFK är utslagna i Svenska Cupen säsongen 2020. BK Häcken blev för svåra i bortamatchen på Bravida Arena och besegrade ÖFK med 2-0. ÖFK får nu se fram emot nästa tävlingsmatch som spelas 5 april när ÖFK möter Mjällby i Allsvenskans premiär.

Efter 5-0 och 4-0 i de två första matcherna i Svenska Cupens gruppspel fanns förhoppningar om att ÖFK skulle kunna ta sig till kvartsfinal i Svenska Cupen. Men så blev det nu inte.

Den första halvleken blev riktigt jobbigt för ÖFK:s del, regerande cupmästarna BK Häcken tog ledningen redan efter sju minuters spel genom Daleho Irandust.

Efter 23 minuters spel fick BK Häcken straff men Aly Keita räddade straffen och därmed levde matchen i allra högsta grad. Men efter 35 minuters spel gör Godswill Ekpolo 2-0 och efter det målet kunde ÖFK inte hämta sig.

ÖFK gjorde två byten i halvtid, ut gick Ludvig Fritzson och Nebiyou Perry och in kom istället Charlie Colkett och Blair Turgott. Bytena gjorde att ÖFK hade lite mer boll och skapade en mängd med hörnor men något mål kom aldrig.

ÖFK försökte och försökte skapa lägen i andra halvleken och med 20 minuter kvar byttes Attah Kadiri in istället Isak Ssewankambo. Kadiri fick dock inga riktiga lägen att utöka sin målfabrikation.

ÖFK är därmed utslagna från Svenska Cupen och får nu närmast se fram emot när Allsvenskan startar 5 april när Mjällby kommer på besök på Jämtkraft Arena.