Förlust för ÖFK mot Hammarby i tät match

ÖFK kunde tyvärr inte följa upp segern mot Sirius med en seger mot Hammarby i säsongens sista hemmamatch. ÖFK pressade och spelade stundtals otroligt bra men föll med 1-2.

ÖFK gjorde tre ändringar i startuppställningen jämfört med segermatchen mot IK Sirius då ÖFK vann med 2-0. In med Rewan Amin, Thomas Isherwood och Ronald Mukiibi istället för avstängde Tom Pettersson, skadade Kalpi och dessutom valde Ian Burchnall att låta Kadiri börja på bänken.

Före matchen tackades Tom Pettersson, Johanna Almgren och Jamie Hopcut av eftersom det här var deras sista hemmamatch.

ÖFK började väldigt piggt och Hammarby fick inte låna eller känna på bollen första fem minuterna. Men när Hammarby flyttade upp sitt lag skapade Bajen en farlig möjlighet när det in trängseln nickades i ribban.

Efter 14 minuters spel föll Ronald Mukiibi ihop och fick behandling vid sidan av planen av kunde sedan inte spela mer. In istället med Marco Weymans. Mukiibi har varit otroligt skadeförföljd under säsongen samtidigt som Marco Weymans inte spelat särskilt mycket.

Dino Islamovic fick en fin boll att springa på i 19:e minuten och gjorde ett ryck och sköt ett skott som Hammarbys målvakt hade stora problem med men räddade ut till hörna för ÖFK.

ÖFK hade sedan en kombination av den högre skolan, Charlie, Dino, Rewan var alla inblandade och Hammarbymålvakten Davor Blazevic gjorde ännu en gång en kanonräddning.

Dino fick sedan två smällar strax efter varandra och blev liggande i Hammarbys straffområde och hade rejält ont. ÖFK visade upp ett fantastiskt spel och känslan var inte att det var ett bottenlag som mötte Hammarby i den näst sista omgången av Allsvenskan. Tvärtom, ÖFK visade gång på gång att det finns en potential i det här laget som bådar gott inför nästa säsong.

Dino Islamovic hade i början av andra halvleken ett gyllene tillfälle att göra 1-0 men kom lite snett och missade bollen i straffområdet. Ett otroligt bra läge för ÖFK, två minuter senare rullar Hammarby upp ÖFK och gör 1-0 genom Imad Khalili.

Lite snöpligt kan tyckas efter ÖFK:s otroligt fina första halvlek och Dinos farliga målchans strax före Hammarbys ledningsmål.

Bajen skapade sedan flera riktigt bra målchanser, hade ett stolpskott men Aly Keita och den nya backlinjen i ÖFK klarade av situationerna hyfsat bra ändå.

Charlie Colkett byttes ut och in istället med Jordan Attah Kadiri som tog plats i anfallet. 2-0 till Hammarby kom efter 72 minuters spel efter en frispark där till slut Nikolai Djurdjic.

Reduceringen till 1-2 kom av Simon Kroon och ÖFK försökte sedan få in en kvittering utan att lyckas.