Förlust mot Djurgårdens IF

Matchen mellan Djurgårdens IF och Östersunds FK slutar 3-0 till de blårandiga. Jämfört med senaste mötet i Svenska Cupen ställde ÖFK upp med en del förändringar i startelvan.

ÖFK började stabilt under första halvleken där laget fick arbeta intensivt på egen planhalva för att stoppa Djurgårdens anfallsförsök. Henrik Bellman jobbade hårt på vänsterkanten tillsammans med resterande spelare för att bryta igenom försvaret och skapa de offensiva chanserna. Amir Azrafshan och spelarna kunde gå in i halvtidsvila med en bra känsla och skulle nu ladda om för tuffa 45 minuter.

Andra halvleken inleder ÖFK med matchens farligaste målchans efter ett fint samspel mellan Malcolm Stolt och Henrik Bellman som hittar Ahmed Awad på högerkanten. Skottet går precis utanför stolpen och ÖFK får ladda om.

Djurgården tar sedan över den andra halvleken och i den 92 minuten så faller en Djurgårdsspelare i ÖFKs straffområde och domare Fredrik Hansson pekar på straffpunkten. Sixten Mohlin slänger sig och gör en stabil räddning. Siffrorna slutar på samma resultat som mötet i Svenska Cupen och laget laddar nu upp inför nästa helg då GIF Sundsvall besöker Jämtkraft Arena i en träningsmatch.