Första målet för Dino i år och Francis nöjd med sin insats

Dino Islamovic heter den första målskytten för 2019 i ÖFK. Hans mål banade väg för en seger i första träningsmatchen mot Henan Jianye från Kina.

-Det var roligt att spela, jag tycker att vi gjorde en riktigt bra första halvlek, säger Dino efter matchen.

Tempofattigt, tråkigt och dåligt spel. Eller? Tja, ÖFK:s första halvlek var rent otroligt bra och ÖFK spelade ut sina kinesiska motståndare utan pardon. Passningsspelet satt där, rörligheten och kreativiteten. Inte undra på att att Dino Islamovic såg nöjd ut efter matchen.

-Jag tycker att vi hade bra samspel, vi skapade fler riktigt bra chanser första 30 minuterna. Vi tappade lite i andra halvleken men det är inte så konstigt, slår Dino fast.

Dino gjorde också ÖFK:s första mål för säsongen efter 12 minuter spel. Dino nickade in bollen efter en hörna.

-Vi borde ha stängt matchen tidigare. Vi hade ju en mängd möjligheter i första, avslutar Dino.

Francis Baptiste gjorde debut när han hoppade in som anfallare i andra halvleken. Han fick 45 minuter som var hans första i seniorfotboll.

-Jag är nöjd med min insats. Jag kan bättre och lär mig hela tiden hur vi spelar. Jag tycker att det här var en typsik försäsongsmatch, förklarar Francis.

Baptiste hade några bra löpningar, någon fin djupledsboll som han tog emot och som ställde kineserna i svåra situationer.

-Det är roligt att vi är igång nu, avslutar Francis innan han går av träningsanläggningen på Larnaca där matchen spelades.