Första träningen i Marbella – ny målvaktstränare klar

ÖFK har inlett sitt andra träningsläger i Marbella och den första dagen är genomförd. Samtidigt har ÖFK gjort klart med en ersättare till målvaktstränaren Linus Eriksson.

-David Preece är en högt respekterad tränare som jag tror kommer tillföra en hel del till våra målvakter, säger Ian Burchnall.

Tidigare idag anlände nyförvärvet från Belgien, Marco Weymans till ÖFK:s träningsläger i Marbella. Tränaren Ian Burchnall hade då genomfört den första träningen på en fin träningsanläggning.

-Det regnade lite i morse, men det var en fantastisk plan och spelarna verkade riktigt nöjda. På eftermiddagen körde vi gym och sedan har vi haft ett möte med alla spelarna och ledarna där vi pratade om förväntningar för oss själva och laget, förklarar Ian Burchnall.

Ian pratade om föreningens värdegrund och var klubben nu är på väg. Han förklarar också hur viktigt det är att få ihop gruppen med tanke på att det är många nya spelare som kommit till laget.

På eftermiddagen var det gymmet som gällde för alla spelarna.

ÖFK har dessutom gjort klart med en ny målvaktstränare, det är 42-årige David Preece som nu anslutit till ÖFK och finns på plats i Marbella.

-David och jag har träffats tidigare och vi har fått höga rekommendationer och han kommer med nya ideér som kommer att vara bra före våra tre målvakter, menar Ian.

Preece är en före detta målvakt som senaste tiden varit journalist och kommentator. Han har också jobbat med Darlington och Aberdeen och varit i Danmark en sväng. Senaste jobbet var som inhyrd tränare i Manchester City.