Förutsättningarna inför dagens Allsvenska premiär

Äntligen vankas det säsongsstart. Idag måndag klockan 19:00 premiärspelar Östersunds FK borta mot Kalmar FF på Guldfågeln Arena på Smålandskusten.

En lång allsvensk säsong väntar. Föregående år var ett historisk år i fotbollsvärlden, men också hela samhället. Vi spelade för första gången en hel säsong utan supportrar på läktaren där de hör hemma. Varje match så har tystnaden på Jämtkraft Arena, men också varje bortasektion ekat tomt. Vi hoppas att vi snart kan välkomna er tillbaka till arenan snart igen.

Allsvenskan i år spelas som vanligt med 30 omgångar fördelat på två perioder. Innan EM-uppehållet spelas åtta matcher för respektive lag. Därefter tar Allsvenskan en kortare paus innan den återupptas i början av Juli månad där man spelar de resterande 22 omgångarna. Säsongen för ÖFK:s del avslutas hemma mot Degerfors IF i början av december.

En premiärmatch är alltid en speciell händelse för säsongen som kommer. Spelarna har laddat upp genom en lång försäsong med både träningsmatcher samt spel i Svenska Cupen. Året inleddes med matcher mot FC Rostov och Lokomotiv Moskva på lägret i Marbella. ÖFK tog sig sedan hemåt för att genomföra en match mot Gefle IF och påbörja spelet i Svenska Cupen. Senaste helgens möte mot Vasalunds IF slutade oavgjort efter mål av Eirik Haugan.

Förra årets dubbla matcher mot Kalmar FF slutade med två vinster. Borta på Guldfågeln Arena avslutade ÖFK med ett sent straffmål som sattes av Rewan Amin. Hemma på Jämtkraft Arena vann ÖFK stabilt efter mål av Blair Turgott och Francis Jno-Baptiste.

Vi ser nu fram emot ännu en säsong i Allsvenskan!

Ni ser måndagens matchen på Discovery+. Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet!