Förutsättningarna inför dagens avgörande cupmatch

Idag spelar ÖFK den sista gruppspelsmatchen i årets Svenska Cupen. Motståndarna är Mjällby och matchen spelas på Strandvallens konstgräsplan med avspark 15:00

Igår reste hela matchtruppen och ledarstaben ner till Skåne för att börja ladda upp inför matchen. Laget genomförde ett sista träningspass i Lund efter den långa resan och samtliga är nu laddade att ge allt i den avgörande matchen där kvartsfinal i Svenska Cupen står på spel.

Senaste matchen mot Akropolis inledde ÖFK starkt och hade högt tempo från start. Slutresultatet blev 1-1 och innebär att en vinst mot Mjällby är ett måste för avancemang. Senast Östersunds FK gick vidare från gruppspelet var säsongen 2017/2018 då det tog slut i semifinalen mot Malmö FF på Jämtkraft Arena.

Mjällby har inlett gruppspelet stabilt med två segrar över Landskrona BoIS och Akropolis. Förra säsongen slutade laget från Listerlandet på en femte plats i Allsvenskan efter att föregående säsong blivit kvalificerad för spel i Sveriges högsta liga.

ÖFK har nu allt i sina egna händer och vi hoppas på en fin tillställning i Sölvesborg.

Ni ser dagens match på C-More med avspark 15:00. Via följande länk kan ni teckna er för ett abonnemangs hos C-More, samtidigt som en kickback tillfaller ÖFK!

Teckna ett C-Cmore abonnemang här