Förutsättningarna inför dagens kvartsfinal

Idag spelar Östersunds FK kvartsfinal i Svenska Cupen mot Djurgårdens IF. Matchen har avspark klockan 13:00 på Tele2 Arena i Stockholm.

Under gårdagen reste laget ner mot Stockholm för att förbereda sig inför den kommande kvartsfinalen mot Djurgårdens IF. Spelarna genomförde ett sista träningspass på Jämtkraft Arena under gårdagen där de sista bitarna skulle spikas.

Senast de båda lagen ställdes mot varandra var under föregående säsong av Allsvenskan. Bortamötet slutade 0-0 och matchen på Jämtkraft slutade 1-1 efter ett sent mål Francis Jno-Baptiste.

Kvartsfinalerna spelas i enkelmöten. Vinnaren i denna kvartsfinal ställs mot segraren i matchen mellan Hammarby IF och Trelleborgs FF, en match som är framskjuten på obestämd tid. Finalen spelas sedan 30 maj senare i år när den Allsvenska säsongen har dragit igång.

Tidigare år så har en titel i Svenska Cupen inneburit ett kvalplats till UEFA Europa League. I år är formatet annorlunda och en vinst av Svenska Cupen ger en kvalplats till UEFA Conference League sommaren/hösten 2021.

Ni ser dagens match på C-More med avspark 13:00. Via följande länk kan ni teckna er för ett abonnemangs hos C-More, samtidigt som en kickback tillfaller ÖFK!

Teckna ett C-More abonnemang här