Förutsättningarna inför dagens match mot Gefle IF

Idag står Gefle IF för motståndet när ÖFK spelar sin sista träningsmatch inför starten på Svenska Cupen. Matchen spelas på Gavlevallen i Gävle och har avspark klockan 13:00.

Laget ankom redan igår till matcharenan och man genomförde ett sista förberedande träningspass på konstgräset under eftermiddagen. Efter ett produktivt träningsläger under tre veckors tid i Marbella så har truppen fått bra förutsättningar inför dagens match.

Senast de båda lagen möttes var 2016 då man ställdes mot Gefle IF i Allsvenskans sista omgång på hemmaplan. Efter ett stabilt första år i Sveriges högsta serie så slutade mötet med en 4-2 förlust för ÖFK, där Saman Ghoddos och Alex Dyer blev målskyttarna för ÖFK.

Gefle IF hör till vardags hemma i division 1 norra där man under fjolåret slutade på en sjunde plats med 49 inspelade poäng. Laget spelade senast i Allsvenskan 2016 då man åkte ur efter att ha slutat på en 15:e plats.

Ni ser matchen på antingen ÖP & LT (pluskunder), Expressen Premium eller SportExpressen Play med avspark 13:00