Förutsättningarna inför mötet mot FC Rostov

Idag sparkas fotbollssäsongen igång i och med att Östersunds FK ställs mot det ryska Premier League laget FC Rostov. Matchen startar 16:30 och spelas på Estadio Municipal de Marbella i Spanien.

Östersunds FK har nu befunnit sig på träningslägret i Marbella i mer än en vecka och laget är laddade för att inleda fotbollssäsongen 2021.

Senast ÖFK mötte Rostov var under försäsongen 2019, även då i Marbella. Motståndarna inledde på bästa möjliga sätt när de redan efter några sekunders spel tog ledningen. Östersund gjorde sedan en stark upphämtning och avslutade matchen med en 4-2 vinst efter mål av Tom Pettersson, Hosam Aiesh, Jerell Sellars och Charlie Colkett.

FC Rostov kommer till matchen med en bra säsong hittills och placerar sig på en femte plats i den ryska ligan. Rostov har speluppehåll under vintern och är nere på den Spanska solkusten för att slipa på detaljerna inför den resterande delen av säsongen. Senaste matchen FC Rostov spelade slutade med en 5-1 vinst mot det lokala laget Algeciras CF som hör hemma i Segunda Division B, spaniens motsvarighet till division 1.

Ni ser matchen på antingen ÖP, LT, Expressen Premium eller SportExpressen Play med avspark 16:30.

Foto: David Lidström Hultén / Vladimir Koshkarov