Francis Jno-Baptiste har skrivit på för ÖFK

Idag skrev 19-årige anfallaren Francis Jno-Baptiste på för Östersunds FK. Unge Jno-Baptiste kommer närmast från Premier Leaugeklubben Crystal Palace.

-Francis tror att han kan utveckla sitt spel och det är därför som han har skrivit på för ÖFK, säger David Webb, teknisk direktör i ÖFK.

Jno-Baptiste är alltså en utpräglad anfallare och David Webb beskriver honom som atletisk, snabb, aggressiv och målfarlig.

– Det är en spelare med bra karaktär. När jag var i Tottenham så försökte vi värvar då 16-årige Jno-Baptiste från Crystal Palace men de ville inte sälja honom. Det känns jätteroligt att han nu väljer att komma till ÖFK och spel i Allsvenskan. Det kommer att bli intressant att se hur han kommer att utvecklas i vårt lag, säger Webb.

Jno-Baptiste anländer till Östersund inför omstarten, som är den 7:e januari, då spelarna ska vara tillbaka och träningen startar.

Jno-Baptiste ska först genomgå den obligatoriska läkarundersökningen innan han är ÖFK:s spelare för 3,5 år framåt.

Jno-Baptiste är född 8 november 1999 och skrev på för Crystal Palace när han var blott 13 år gammal. Han har sedan dess varit med och tränat med först U18-laget men också med U23-laget och ibland också med Premier Legaue-klubbens A-lag.

Förra säsongen spelade han i U18-laget och gjorde då 15 mål på 23 matcher. Värvningen av Baptiste är förstås något som glädjer ÖFK:s tränare Ian Burchnall.

– Jag är väldigt nöjd med att vi kan värva Francis, han var det första namnet som David Webb tog med till oss när han kom till ÖFK. Han har en hög potential. Han är en målskytt med bra rörelse, förklarar Ian Burchnall.

-Han är en ambitiös spelare som vill utvecklas och det är därför som han kommer till Östersund. Vi ser fram emot att välkomna honom till klubben och till Östersund.

Vad händer annars på spelarfronten, David Webb?

-Vi jobbar intensivt med att få ytterligare några spelare på plats i januari, bekräftar David Webb.

Foto:@CPFC

Här kan ni läsa vad Crystal Palace skriver om Francis.