Ghoddos och Kpozo matchvinnare när ÖFK slog Kalmar

Det blev en ny trepoängare för Östersunds FK när Kalmar FF gästare på Jämtkraft Arena. Målskyttar blev Saman Ghoddos och Patrick Kpozo i matchen som slutade 2-0.

Kalmar tog initiativ i inledningen av matchen och före spelet men utan att skapa några riktiga farligheter. Ett par halvchansen men inte så mycket mer. Efter att ha ägt matchen i ungefär tjugo minuter tog ÖFK över allt mer men chanserna blev inte mycket farligare. Tesfaldet Tekie testade skott utifrån och Jamie Hopcutt fick ett par chanser men första halvleken bjöd inte på särskilt mycket farligheter.

Farligheterna blev något farligare i andra när Hosam Aiesh kom in och bidrog med fart och offensivlusta. Aiesh låg bakom flera fina inspel men utdelningen lät sig vänta. En kvart in i andra hade Kalmar ett skott i ribban vilket också blev lagets största farlighet. Med femton minuter kvar kom Saman Ghoddos in och lite senare även Patrick Kpozo. Och i den åttioåttonde minuten var det just Ghoddos som satte 1-0 till ÖFK på passning från Kpozo. Tre minuter senare var rollerna de omvända när Ghoddos spelade fram till Kpozo som gjorde 2-0 vilket också blev slutresultatet.

ÖFK går i och med detta upp på en tillfällig tredje plats i tabellen med en match mer spelad än Norrköping. Efter presskonferensen meddelade också Saman Ghoddos tillsammans med Daniel Kindberg att klubben godkänt ett bud från Stade Rennais FC.