Henrik Norrby skriver på för Östersunds FK

Östersunds FK har idag gjort klart med den centrala mittfältaren Henrik Norrby. Henrik kommer närmast från en stark säsong i divison 1-klubben BK Olympic, och vi önskar han välkommen till Jämtland!

24 åringen från Skurup har haft ögonen på sig av ÖFK:s ledarstab under en längre tid, och nu är det klart att Henrik blir nästa nyförvärv att ansluta. ÖFK och Henrik är överens om ett tvåårsavtal som sträcker sig till slutet av 2025.

-Under de kommande åren som jag är här vill jag framför allt utvecklas som fotbollsspelare, men också som individ och hjälpa Östersund att ta sig så långt upp som möjligt. Målsättningen är Allsvenskan och dit ska vi, säger Henrik Norrby som under torsdagen bekantade sig med staden Östersund.

Fotbollsåren inleddes hemma i Skånska Skurup fram tills mitten av tonåren. Därefter följde han efter en nära vän till Malmöklubben BK Olympic, vilket blev hållplatsen nästan tio år framåt. När nu nästa anhalt blir Östersund och Jämtland beskriver Henrik sig själv som en bolltrygg spelare som är teknisk för sin längd, och som dessutom är stark i duellspelet.

-Henrik är någon som vi i ledarstaben följt sedan tidigare. Det är en väldigt bollskicklig spelare med en bra passningsfot, kombinerat med storleken och fysiken som han besitter så gör det honom till en väldigt intressant spelare. Han kommer från ett par starkasäsonger i division 1, så det blir spännande att se vilka kliv han kan ta med oss, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

Fakta om Henrik Norrby

Född: 7 januari 1999