Hösten startat på allvar för nya ÖFK -P17

Med stor uppslutning från både spelare, ledare och styrelse kickstartade ÖFK P17 sin säsong i veckan.

Först ut var ÖFK:s ordförande Mattias Rasteby som berättade vilka planer man har för föreingen och för akademin och att föreningens målsättning är att få stå och heja fram en egen akademispelare i ÖFKs A-lag någon dag. Amir Azrafshan fanns på plats och han tryckte på att i ÖFK har vi alltid gjort annorlunda och det skall vi fortsätta med.

-Vi skall aldrig kopiera någon annan eller försöka vara någon som vi inte är, menade Amir.

Pero Kapcevic fanns också på plats och tyckte att det skall bli mycket kul att följa gruppen och att han redan sett den ambition som finns i truppen, nämligen på YoYo-testet förra veckan.

Efter det berättade Niklas Lidström hur viktigt det är att representera klubben på ett bra sätt både på plan och utanför plan. Gruppfoto och individuella bilder togs också. På plats fanns även tränarstaben Tomas Stridh, Freddie Andersson och Lasse Oscarsson som berättade hur höstens upplägg skall se ut och fungera.

Text & bild: Joakim Persson