Hyresfritt för ÖFK på Jämtkraft vid matcher 2020

Östersunds Kommun har idag beslutat att ÖFK kommer att slippa betala hyra för matcher på Jämtkraft Arena under kommande säsong. Detta gäller oavsett om ÖFK kommer att få släppa in publik på arenan under hösten eller inte.

-Vi är enormt tacksamma för att Östersunds Kommun nu har tagit det här beslutet, säger Stig Eklund, VD i ÖFK.

Östersunds FK, precis som många andra idrottsklubbar i länet, har haft det jobbigt under våren på grund av Corona-pandemin. Matcher har eller kommer att spelas utan publik och därmed får många föreningar klara sig utan publikintäkter. Men nu meddelar Östersunds Kommun att ÖFK och Jämtland Basket inte behöver betala den hyra på 10 kronor per åskådare som klubbarna tidigare har betalat i hyra.

Detta gäller under 2020 och gäller oavsett om ÖFK kommer att få spela med publik eller inte under säsongen.