Ian efter förlusten – Vi förlorade mot ett bättre lag

ÖFK förlorade mot BK Häcken i sista gruppspelsmatchen i Svenska Cupen. Besvikelsen hos spelare och ledare var stor efter förlusten men samtidigt kunde Ian Burchnall, tränare i ÖFK konstatera att hans lag förlorade mot en bättre motståndare.

Efter 5-0 mot Eskilsminne mot GAIS var det många som hade förhoppningar om att ÖFK skulle ha chans att rubba BK Häcken på bortaplan. Minst oavgjort krävdes för avancemang till kvartsfinal i Svenska Cupen, nu blev det förlust med 0-2 istället.

-Vi blev besegrade av ett bättre lag i dag. De förtjänade att vinna, konstaterade Ian Burchnall, tränare i ÖFK efter förlusten.

BK Häcken tog tag i taktpinnen direkt vid matchens start, ÖFK fick aldrig chans att komma in i matchen eftersom 1-0 målet till hemmalaget kom redan efter sju minuters spel.

-När de får ett tidigt mål så blir vi lite stressade. Sen tycker jag att vi inte attackerade som vi ville. Attahs skada gjorde att han inte kunde spela från start och det spelar också in. Men Häcken spelade riktigt bra och gör det bra, menar Ian.

Ian gjorde två byten i halvtid, ut gick Ludvig Fritzson och Nebiyou Perry. In istället med Charlie Colkett och Blair Turgott.

-Ludde har spelat bra och skapat bra ytor i de andra matcherna, de ytorna fanns inte nu. Därför var jag tvungen att göra bytena.

Besvikelsen var stor hos många av spelarna i ÖFK och förstås också hos fansen. Men Ian lugnar de som inte tyckte att ÖFK kom upp i det fina spel som vi sett i tidigare matcher.

-Det är aldrig lätt att möta BK Häcken borta. Vi har lärt oss mycket av matchen, det här är ingen väckarklocka tycker jag. Vi var förberedda på att det skulle bli en tuff match. Vi får fokusera på det vi behöver göra nu framöver till starten av Allsvenskan.