Ian stolt efter segern mot Falkenberg

Ian Burchnall gav själv beskedet att han skulle lämna laget tidigare denna vecka. I dag fick han vara med när ÖFK vinner borta mot Falkenberg med 1-0.

-Jag är otroligt stolt över alla spelarna i laget, säger Ian Burchnall.

De blev en tuff match men såväl experter som tv-tittare tyckte att ÖFK var det bättre och starkare laget på Falcon Alkoholfri Arena på lördagskvällen.

Enda målskytten i matchen blev Jordan Attah Kadiri med en snygg nick i mitten av andra halvleken.

-Ett snyggt mål av en klasspelare. Han sa före matchen att han skulle göra ett mål och det gjorde han, berättar Ian efter matchen.

ÖFK var alltså det starkare laget i matchen.

-Ja, jag tycker att vi hade bra kontroll på matchen. När vi gjorde målet så började vi försvara oss på ett bra sätt.

Det var en anno

-Jag är otroligt glad över alla spelare. De gjorde det bra, proffessionella rätt genom. Jag är otroligt glad att fått uppleva det här med ÖFK.