IFK Göteborg har aldrig vunnit i Östersund mot ÖFK

I eftermiddag klockan 16.00 är det avspark på Jämtkraft Arena när ÖFK möter IFK Göteborg. Blåvitt har aldrig vunnit i Östersund mot ÖFK, något som talar för att det kommer att bli en öppen match mellan två lag som vill uppåt i tabellen.

IFK Göteborg var nederlagstippade inför den här säsongen och har så här långt överraskat på alla experter med sin fjärde plats och 21 inspelade poäng.

Men sedan vårsäsongen avslutades har IFK Göteborg haft två stora spelarförluster i Benjamin Nygren som såldes till belgiska klubben Gent och nu senast Junes Barney som bröt sitt kontrakt med Blåvitt. Nygren hann med att göra fyra mål och passa fram till fyra mål innan han såldes.

Men IFK Göteborg har mängder med duktiga spelare, Sören Vibe, Sargon Abraham, Giorgi Kharaishvili är alla vassa och kan bli ett hot mot ÖFK.

Förra säsongen slutade med 2-1 segrar för hemmalaget och 2017 fick ÖFK 1-1 hemma mot Blåvitt men vann borta med 1-0. Året innan, 2016, vann hemmalagen med 2-0. Med andra ord, det är upplagt för att IFK Göteborg får det tufft att vinna mot ÖFK på Jämtkraft Arena i dag.

IFK Göteborg har vunnit Allsvenskan 18 gånger, vunnit UEFA-cupen, Svenska cupen mm.

Matchen mellan ÖFK och IFK Göteborg startar klockan 16.00 på Jämtkraft Arena.