Inför dagens match mot Akropolis IF

Idag klockan 18:30 blåser domare Adam Ladebäck igång matchen mellan Östersunds FK och Akropolis IF i Svenska Cupens andra match i detta gruppspel.

I lördags var matchen först planerad att genomföras, men efter att Akropolis IF drabbats av sjukdomsfall i truppen så flyttades matchen till dagens datum. Resterande två lag i gruppen möttes i sin andra match där Mjällby AIF besegrade Landskrona BoIS med 3-0.

Senast ÖFK mötte Akropolis var 2012 under åren i division 1 norra. ÖFK vann då med en klar seger där slutresultatet blev 4-0 efter mål av bland annat David Accam och Bobo Sollander. Detta möte var också den sista matchen då Accam spelade i den rödsvarta tröjan, och han fick avsluta på bästa tänkbara sätt.

Östersunds FK har inlett årets gruppspel med en vinst efter den senaste matchen mot Landskrona BoIS som slutade 3-0. Vid vinst idag onsdag så går ÖFK upp i delad ledning där en avslutande match mot Mjällby blir avgörande. Vi ser nu fram emot en fin tillställning under kvällstimmarna och nedan följer information om hur ni kan se matchen.

Ni ser dagens match på C-More med avspark 18:30. Via följande länk kan ni teckna er för ett abonnemang hos C-More, samtidigt som en kickback tillfaller ÖFK!

Teckna ett C-Cmore