Inför dagens match mot HB Køge

Idag klockan 15:00 lokal tid sparkas den första matchen på säsongen igång för Östersunds FK:s del. Laget ställs mot danska NordicBet Liga laget HB Køge, som för närvarande befinner sig på en sjunde plats i den danska versionen av Superettan. Matchen spelas på Arcadia Football Center utanför Antalya.

Tar man en titt på motståndarlaget har Køge redan hunnit med tre matcher på denna sida av året. Man har ställts mot Boldklubben af 1893 och FC Nordsjælland hemma i Danmark. Första matchen slutade med en 5-4 vinst, och matchen mot serieledarna i Danmark slutade med ett oavgjort resultat med 3-3 på resultattavlan. På plats i Turkiet har man ställts mot FC Atyrau från Kazakhstan, och där kunde danskarna fira med en 3-0 seger när domaren blåste av matchen. Laget leds av den förra Liverpool spelaren Daniel Agger, som dessutom var kapten för Danmarks herrlandslag i fotboll. Han har också utnämnts till Danmarks bästa fotbollspelare två gånger.

För Östersunds del blir detta den första av fyra tilltänkta träningsmatcher innan säsongen startar på riktigt den andra april. När lager reser hem den andra februari återstår det enbart en vecka innan det första norrlandsderbyt på säsongen avgörs i Nordichallen i Sundsvall. Laget kommer dessutom möte Levanger FK och Ranheim IL.

Inför matchen har Östersunds FK har sålt rättigheterna till Bonnier News som kommer sända matchen direkt från Antalya. Ni ser matchen på ÖP och LT för er som är prenumeranter, alternativt via SportExpressen Play via paketet Premium Max. Matchen har avspark 15:00 (13:00 svensk tid).