Inför kvällens match: Örebro spelar med hög press

Ikväll klockan 19.00 är det avspark på Jämtkraft Arena mellan ÖFK och Örebro i Allsvenskans 20:e omgång. Örebro kommer till matchen med två raka segrar, ÖFK med fem raka matcher utan någon förlust.

ÖFK mot ÖSK i en match i Allsvenskans mittenrike, en match mellan två klubbar som just nu har en positiv trend. Örebro SK ligger på elfte plats i Allsvenskan med 23 poäng, två poäng färre än ÖFK.

Örebro kommer till Östersund efter två raka segrar, först mot IFK Norrköping med 4-3 och sedan mot Malmö FF med 3-2. Två meriterande segrar. ÖFK kommer till match efter fyra segrar och nu senast en oavgjord match mot IFK Norrköping.

-Vi vet att Örebro kommer att spela med hög press. Det gäller för oss att ta oss ur den pressen, säger Pero Kapcevic inför kvällens match.

ÖFK har hela sin trupp intakt och redo för spel förutom Simon Kroon och Rewan Amin. Kroon är tillbaka i träning men inte redo för match.

På ÖFK:s facebooksida kan ni följa uppladdningen inför matchen och där får ni också ÖFK:s startelva en timme före avspark. Glöm inte att köpa Soffbiljett och därmed stödjer ni ÖFK. En soffbiljett kostar 25 kronor och ni gör det genom att swisha till: 123 515 03 05!

Märk inbetalningen med Soffbiljett.