Inför matchen ikväll – klä dig varmt!

Väderprognoserna inför kvällens match mot Brommapojkarna vittnar om klassiskt höstväder – temperaturer runt 5 grader och hård blåst.

Med många ungdomslag inbjudna och kanske en hel del förstagångsbesökare vill vi därför påminna om att klä på er varmt. Antalet uppvärmda samlingsytor på Jämtkraft Arena är få, för att kunna njuta av matchen till fullo är ett extra lager kläder att föredra.

Varma kläder i butiken
Med vädret i åtanke har ÖFK-butiken och arenashopen idag ett särskilt erbjudande. Sittunderlag finns att köpa för 40 kr (ordinarie pris 60 kr). I lager på arenan bunkrar vi dessutom upp med varma kläder som mössor, filtar och vår senaste nyhet – en varm coach-jacka från Adidas i rött och svart.

Några korta tips inför kvällen:

• Idag sker all biljettförsäljning i kassan utanför Östra läktaren.
  • Kom i tid – det underlättar inpasseringen på arenaområdet.
  • Köp förköp – det är billigare än att köpa biljetter vid arenan.
  • Biljetter till Södra läktaren kan idag scannas även i vändkorsen vid bortainsläppet.
  • Arenashopen har idag ett extra försäljningsställe vid södra läktaren.

Matchen startar 19:00, entréerna öppnar 17:00.

Varmt välkomna till dagens match!

Här köper du biljetter

• Klicka här för att köpa biljetter via ostersundsfk.ebiljett.nu
  • ÖFK-butiken Storgatan 26 – vardagar 12.00 – 17.00, lördagar 12.00 – 16.00 (stängt lör 22/9)
  • AXS, 0771-45 46 00
  • Förbutiken på ICA Kvantum Lillänge
  • Jämtkraft Arena matchdagar (två timmar innan avspark i Allsvenskan)*

* Vid köp av biljett vid arenan tillkommer 40 kr per biljett (förutom i Falkarnas och i gästande lags sektioner).