Information inför cupmatchen på Jämtkraft Arena

Onsdagen den 31 augusti klockan 19:00 ställs Östersunds FK mot IFK Östersund i Svenska Cupens andra omgång. Matchen spelas på Jämtkraft Arena där ÖFK i denna match räknas som bortalag med hänvisning till Svenska Fotbollsförbundets, SvFF:s lottning. Nedan kommer information till ÖFK:s supportrar som önskar besöka matchen.

Biljetter
IFK Östersund är arrangör av matchen har meddelat att inget förköp av biljetter kommer finnas tillgängligt. Biljetter kommer endast säljas i anslutning till entrén på matchdagen. Biljetter för vuxna kostar 60 kr, medans ungdomsbiljetter kostar 40 kr. Detta gäller både sittplats och ståplats. Arenan öppnar från 17:00, alltså två timmar före avspark.

Fri entré för ungdomsspelare/ledare inom ÖFK
Samtliga ungdomsspelare inom ÖFK:s akademi samt ledare bjuds in på matchen där de erbjuds fri entré. Dessa ska gå in via motorgrinden på arenan i samlad trupp med lagledare och ÖFK-klädsel.

Norra stå
ÖFK:s klackverksamhet kommer som vanligt hålla till på Norra stå. Kitta upp er i rött och svart och stötta laget från vår läktare tillsammans med resten av supportrarna.

Kiosker
Kiosk kommer finnas tillgängligt på arenan.

Alla frågor rörande evenemanget hänvisas till IFK Östersund som är arrangör av matchen. Varmt välkomna!