Information om det aktuella ekonomiska läget

Östersunds FK beskriver härmed det aktuella ekonomiska läget som just nu är väldigt ansträngt. Klubben har en skatteskuld på cirka 3 miljoner kronor som förfaller till betalning imorgon den 14 oktober, som i huvudsak är ett uppskov av skatt sedan pandemin. Klubben har i nuläget inte medel att betala denna.

Både föreningens och elitbolagets styrelser har de senaste veckorna arbetat hårt med att inbringa kapital till klubben. Detta är dock något som vi ännu inte gått i mål med, men som det fortfarande arbetas hårt med.

Klubben har idag informerat spelare, ledare och personal om den aktuella statusen. Klubben vill dock påpeka att vi arbetar hårt på att lösa den ekonomiska situationen vi befinner oss i.

Det ekonomiska läget har inte förändrats till det sämre sedan den senaste bolagsstämman (kontrollstämma 1), och klubben återkommer med en uppdatering av det ekonomiska läget under måndagen.