Islamovic: – Jag tittade på målet innan jag somnade

Dino Islamovic njuter efter gårdagen.

– Det är klart att det är en kväll som jag alltid kommer att minnas, säger Islamovic och ler.

Det blev seger med 3–1 mot Brommapojkarna hemma på Jämtkraft Arena i onsdags kväll.

Men framför allt blev det Dino Islamovic stora kväll.

Han fixade både hattrick och ett drömmål från egen planhalva.

– Att få göra sitt första hattrick i en tävlingsmatch känns förstås helt fantastiskt. Det var väl möjligtvis i ungdomsåren som man gjorde tre mål i en match, säger Islamovic dagen efter sin makalösa kväll.

Men det var inte hans hattrick som det pratades mest om. I stället var det 2–0-målet från mittcirkeln.

– Ja, det var ett skönt mål. Jag såg att målvakten var rätt långt ute och då testade jag. Det var förstås en härlig känsla att se bollen i mål.

Något större firande blev det dock inte. På söndag är det ny match då Djurgården väntar på bortaplan.

– Jag gick och några grabbar i laget gick på Olerys och firade vinsten med lite mat. Sedan gick jag hem och kollade på målet några gånger innan jag somnade.

Under torsdagsförmiddagen blev det massage, träning på gym och avkoppling på SPA på Quality Frösö Park. På fredag är det träning som vanligt och på lördag lyfter laget mot Stockholm för match på söndag.

– Nu får vi höja oss lite tills på söndag för att kunna ta tre poäng mot Djurgården, säger Dino Islamovic.