Jan Netzler ny målvaktstränare i ÖFK

Idag presentar Östersunds FK Jan Netzler som ny målvaktstränare i ÖFK.

Netzler är ett välkänt ansikte inom Östersunds FK och har sedan tidigare varit verksam under flera år inom föreningen. Han tillträder nu som målvaktstränare i ledarstaben och påbörjar sin tjänst omgående.

-Jan Netzler är en stor tillgång för oss och kommer kunna bidra med sin kompetens och erfarenhet. Vi är otroligt stolta att vi kan erbjuda en miljö för våra målvakter där de kan utvecklas till en ännu högre nivå, säger Michael Schahine.

-Östersunds FK ligger mig varmt om hjärtat och jag tycker det ska bli ett jättespännande uppdrag att återvända säger Jan Netzler

I och med att Jan återvänder till Östersunds FK så riktar vi ett stort tack till David Preece för sin tid i klubben. Preece har hjälp till att utveckla våra målvakter till Allsvenskans högsta nivå, och vi önskar honom stort lycka till på fortsatta uppdrag.